باعترف.....شالوا أنا من جوايا



انا باعترف انهم من احساسى جردونى
و ان لون الدم عندى بقى بس لون لهدومى
و ان احساسى بانسان بعيد عن عينى بقى بعيد
و لو يوم من حزن أمة دمعت يبقى ده شئ جديد

بعترف انهم خلونى فالمشاعر جامد
و انى بقيت باكبر و اقول انا كدة واد جامد
و ان المجازر عندى بقت خلاص عادى
ماهو كل يوم عادى و كل دمعة و كل عرض بينتهك عادى

بعترف انهم خلونى احس ان مافيش امل
و انى من غلبى عندى صبر اكتر من الجمل
و انى عن حقى ساكت و ماشى جنب الحيطة
ماهى شجاعتى و انسانيتى بقم صورة على حيطة

لكنى باعترف ان جوايا لسه فى انسان
فى الجدعنة جدع و فى حقوا مش جبان
انا بس بسأل نفسى امتى البتاع ده يبان
والا هاتفضل خايف لحد مايفوت الاوان


4 comments:

Sumaya Rabie said...

والنبي الله يخليك خلي البتاع ده يبان بقي لحسن الواحد قرب يفقد الثقة في الرجالة كلهم عايزين وقفةرجالة الله يباركلك

Ahmed Mostafa said...

جامدة اوي يامعتز وعجبانو اوي
دي

و ان المجازر عندى بقت خلاص عادى
ماهو كل يوم عادى و كل دمعة و كل عرض بينتهك عادى

azmeralda said...

وعد الحر دين عليه...:)
حلو البوت وشكلك طلعت فنان واحنا مش دريانين... بسبجد انا زي ماقلت عند احمد... احنا جتتنا نحست منكتر الليشفناه... والله افتكر نفسك من 5 سنين... بلاش خليها من سنتين ... هتلاقي ان في حاجات كتير كنت بتضايق قوي منها ونفسك البشرية بترفضها انما دلوقتي بقت عادييييييييي زي ما انت بتقول
الفكرة انه لسه... والواحد لومالحقش نفسه مش عايزة اقول هيتحول لايه
احنا هندخل اونلاين النهاردة علي 7 كده علشان حوار البلوج الجديد لو مش مناسبك قول.

Anonymous said...

حلوة اوي ميزووو
فعلا عادي كله بقى عادي بس نفسي نشوف ردة فعل مش عادي وللا يا ترى هانفضل طول عمرنا نشوفها عادي؟
عموما عادي مش عادي ما بقتش تفرق الحيياه هيا الحياة والتاريخ بيعيد نفسه بس للأسف مش عايز يرجع لورة شوية .. لأ قصدي شويتين ... يرجعلنا ناس مخلصة وحكام شرفاء .. ساعتها ممكن نشوف رد مش عادي ... بس يا ترى هانعيش ؟؟؟؟الله اعلم!!