سلطان زمانى


انا عايز اكتب اى حاجة.......بس مش عارف اكتب ايه....اصل انا فرحان,,,,هو مش فرحان بمعنى فرحان و مزقطت
انما حاسس انى اخر انبساط...زى ماتقولوا عامل دماغ,,,منفض لاى حد ممكن يكون مزعلنى,,,و مركز قوى مع كل انسان مفرحنى
و اكتشفت انه الحمد لله مافيش غير 2 او 3 بنى ادمين اللى فى بينى و بينهم خلاف(ده كلام بجد),,,و بعد  كده كل الناس اللى اعرفها علاقتى بيهم فل الفل...الحمد لله الحمد لله يعنى و  ماشاء الله  و خمسة و خميسة

النهاردة الصبح فعلا كنت متضايق...بجد بجد كنت متضايق اوى من حاجة تافهة...
بس لما فكرت اكتشفت انه تافه و مالوش لزمة ولا يمثل لى اى اهمية و مش يستاهل انى اشغل بالى بيه ...
فعلا.....موضوع تافه....تخيلته قدامى,,,و قلتله انت مش تستاهل انى اشغل بالى بيك و اقل من انى افكر فيك ....
و دلوقتى افتكرت اللى انا عملته و ازاى انا كنت متضايق و قرفان اوى و عمال افكر  انا غلطان والا لأ و ايه اللى عمل المشكلة.....
بعدها و من غير تفكير لقيت وشى عليه ابتسامه من الودن للودن....بجد ابتسامة عريضة...اكنى باقول للموضوع ده نفض لنفسك التنين....
باختصار تاكدت انى مش غلطان لما اخدت راى 2 من احسن الناس و قالولى يابنى كبر و ارمى من ورا ودنك...(تحسوا اللغة غريبة...مانا عامل هاى هيد بقى)
و بعدين لاقيتنى بافتكر فؤاد و هو بيقول
"
انا سلطان زمانى,,, طول عمرى فى مكانى
مهما الحب جانى..... بهرب بالهداوة
لا عيون معجبانى ولا رمش اسمرانى
هايلخبط كيانى..... ولا محتاج شقاوة

مش كل الشطاره راح تغلب سمارة
ولا نظره واشاره.... ولا حبه حلاوه
مالك بيا مالك خليكى فى حالك
مهم يكون جمالك.... دا انا اخر غناوة

وادي واحده تاني جايه تتحداني
وانا سلطان زماني.... واد أخر طراوه
قلبى اخر راحة والعيون سواحة
والحياة بصراحة .....من غيركم طرواة "

هى طبعا كان بيغنيها للبنات و كده....بس فيها نفس الاحساس اللى انا حسيته ناحة الموضوع ده...يعنى مهما كان حصل,,,,,هابعت احلى ودن (يعنى هانفض)

وشكر خاص للكنج فؤش
بس خلاص
:)))))))))))))))))

No comments: